Eerste week in Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mini en Steph - WaarBenJij.nu Eerste week in Quito! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mini en Steph - WaarBenJij.nu

Eerste week in Quito!

Blijf op de hoogte en volg Mini en Steph

27 Juli 2015 | Ecuador, Quito

Hola chicas!

Op vrijdag 17 juli is ons grote avontuur begonnen. Afscheid genomen van paps en mams, Loes en Lotte!
Na een vlucht van 18 uur met een overstap in Houston kwamen wij dan eindelijk aan in Quito waar onze chauffeur op ons stond te wachten met het bord Maike Landers en Verzonden Vanuit, klein foutje maar.. het moest natuurlijk Stephanie Lacroix zijn.

Aangekomen bij ons hostel kregen wij een zeer hartelijk welkom (NOT), this is your room, here are your keys en dat was het.. Toen Maike het bedlampje probeerde in te pluggen sloegen alle stoppen door en had zij een mooi kroeskapseltje. Lekker begin dachten wij zo! Natuurlijk meteen even het lokale eten uitgeprobeerd en onze eerste Spaanse woorden toegepast wat natuurlijk vloeiend ging!

Het weekend hebben wij erg rustig aangedaan wat jullie waarschijnlijk anders van ons gewend zijn maar we hadden last van een jetlag en de hoogte. Wel hebben wij ons meteen als locals in de bussen gedragen want dit ging erg geslaagd.

Maandag begon onze eerste Spaanse les, zenuwachtig dat we waren maar uiteindelijk zaten we samen in een klas bij Pablo (TOPLERAAR). Tijdens de eerste les kregen wij ook de fijne mededeling dat de lessen elke dag om 8.00 uur beginnen! Wij als ochtendmensen waren hier natuurlijk ontzettend blij mee. Onze eerste ervaring met de lokale supermarkt was ook een groot succes, allerlei lekkere dingen in het karretje gegooid en bij de kassa erachter komen dat je niet kan pinnen dus hebben we als gierige Nederlands precies de boodschappen opgeteld en gekeken wat we nog contant hadden. ´s avonds hadden we een welkomstcocktail met alle andere studenten (Duitsers, Zweed, Zwitsers, Amerikanen en een andere Nederlander). Toen wilden wij onze cookingskills showen in de prachtige keuken maar dit ging niet over een leien dakje, alles was zo goor of ontbrak en moesten we eerst de pannen grondig schrobben om uberhaupt spaghetti te kunnen klaarmaken, dit dus nooit meer!

Dinsdag na school zijn we met onze nieuwe vrienden naar Mitad del Mundo gegaan, lekker de toeristen uitlopen hangen op de evenaar. De heenweg met de bus ging perfect, de terugweg liep helaas niet op rolletjes. We kwamen ongeveer aan de andere kant van Quito uit en hadden we maar een taxi naar huis gepakt.
De volgende dag hebben we lekker op school mogen genieten van het lokale ijs! ´s Middags zijn we met een docent een citytour gaan maken naar het oude centrum waar we La Basilica, La Ronda, Plaza Granda en een winkelcentrum hebben bezocht. ´s Avonds was het dan eindelijk zover, we hebben onze eerste salsales gevolgd en daarna hebben wij ons tijdens de ladiesnight ontpopt tot twee ware salsaqueens!! De volgende dag wist de arme Pablo helaas niet wat hij met twee brakke Nederlandse meisjes aanmoest en zijn we met wat andere studenten naar een fruitmarkt geweest. Eenmaal thuis hebben wij lekker om 2 uur een goede siesta gehouden.
De laatste schooldag was erg weinig Spaans maar hadden we met z´n alle een kookles gehad en genoten van de zelfbereide maaltijd. In de middag zijn we met andere studenten de vulkaan Teleférico opgegaan in een soort kabelbaan, hier hadden we een super mooi uitzicht over heel Quito!! ´s Avonds hadden wij afgesproken met een Ecuadioriaans meisje Maite die ons een deel van Quito heeft laten zien en het echte lokale nachtleven geshowd wat echt hilarisch was. Twee touristen op nikes tussen opgedofte meisjes op hoge hakken!
Zaterdag zijn we met zijn tweeen naar Otavalo gegaan om daar lekker over de marktjes te struinen en in het meest fantastische en gezellige hostel te slapen.
Op zondag was er echter niks te doen daar dus zijn we op tijd terug gegaan naar Quito en beetje rondgehangen in het park. Daarna hadden wij het fantatische idee samen met Rene om te verhuizen naar het andere studentenhuis wat veeeeel gezelliger is en dit was gelukkig mogelijk.

Vandaag begint onze tweede en laatste week Spaanse les met Silvana en lekker in de middag.

Als laatste nog enkele leuke feitjes over Quito/Ecuador:
- verkeersregels kennen ze hier totaal niet
- de bussen racen met elkaar wie het eerste bij een halte is
- wildplassen is hier totaal niet gek en gebeurt op elke hoek van de straat
- op zondag is hier geen ster te doen
- warm water in de douche is een wonder
- vrouwen drinken hier tot half 12 gratis in de kroeg of discotheek (me gusta!!!)
- onze favoriete uitspraak: we blame it on the height!

Adios amigos!
Hasta luego!

• 27 Juli 2015 - 20:21

Ton (alias):

Hola chicas,

Als ik het verslag van het eerste weekje Zuid-Amerika lees hebben jullie niet zo heel lang last gehad van de jetlag en het hoogteverschil, heel fijn. Maar mooi verslag en het klinkt allemaal heel leuk en gezellig. Maar wat wil je ook met jullie samen.

Liefs,
    Ton

• 28 Juli 2015 - 18:30

Ria En Ed Stock:

spaanse les en salsa les, klinkt helemaal goed en 's ochtends een koude douche is misschien wel beter. Zijn jullie meteen goed wakker. Geniet er van. Nog een tip: stevig door drinken tot half twaalf en dan wat rustig aan doen! Veel plezier!