George in de jungle! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Mini en Steph - WaarBenJij.nu George in de jungle! - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Mini en Steph - WaarBenJij.nu

George in de jungle!

Blijf op de hoogte en volg Mini en Steph

11 Augustus 2015 | Ecuador, Baños

Hola chicos y chicas!

Hier zijn we weer met onze update!
De tweede week Spaanse les was prima en weer wat geleerd maar we waren helemaal klaar met school en Quito. We konden niet wachten tot onze trip daadwerkelijk echt ging beginnen. De zaterdag na de tweede week les zijn we de vulkaan Cotopaxi gaan beklimmen. Onderweg naar boven hadden we veel wind en het was heel erg zwaar maar we zijn ontzettend trots op onszelf dat we de top hebben bereikt. MIJLPAAL 4864 meter hoog!!

De volgende dag was het tijd om gedag te zeggen tegen Quito en Hola tegen de jungle. Na een lange bloedhete busreis van 11 uur gingen we met een bootje de middle of nowhere in. Onderweg kwamen we al de eerste anaconda en aapjes tegen, prachtig! Aangekomen in onze ecolodge ging er een wereld voor ons open: na 10 uur geen elektriciteit meer dus ook geen licht, 3 keer per dag een overheerlijke, uitgebreide maaltijd, geen warm water, elke dag zwemmen bij zonsondergang en alleen maar geluiden van dieren om ons heen! Dit was een hele aangename verandering ten opzichte van Quito waar we tot 3 uur snachts uit ons bed bonkte van de luide muziek. Onze gids Dario was echt de held van de week (5 bery's), van ongeveer 1 km afstand kon hij het kleinste kikkertje spotten in de donker. De groep was ook leuk op een spaans vishoofd na waarover wij de hele trip grappen hebben gemaakt en daardoor erg goed in de smaak vielen bij de rest van de groep. Na 5 dagen jungle hebben wij 20 vliegende apen waarvan 7 verschilende soorten apen, veul tarantula's en wolfspinnen, kikkers, vogels, vleermuizen, roze dolfijnen, anaconda's en boa's en vooral veel mosquitos gezien (en gevoeld). De laatste avond was wel een hoogtepuntje, toen werden we bijna opgegeten door een hongerige aligator genaamd Joep. Vergeet niet om de foto's hierbij te bekijken door de perfecte camera van Stephanie waar heel de groep jaloers op was maar ook was er veel interesse voor de GoPro van Maike! Wij hadden ook een Amerikaanse vrouw rond de 60 die haar kringspier niet helemaal onder controle had, zij liet muchos schetos in de boot en zelfs recht in het gezicht van Maike. (TOPWIJF!)
Teruggekomen in Quito hebben wij een gratis sneaky nachtje meegepikt in ons oude studentenhuis, bij aankomst vielen wij binnen in een multiculturele barbecue, nieuwe vriend gemaakt met Jose 3 bery's.

De dag erop zijn we met onze volbepakte backpack plus een ontspoorde Zwitserse boy genaamd Rene naar Banos vertrokken voor wat actie! De eerste dag zijn we met de partybus langs wat watervalletjes getourd en hebben we geziplined. Toen wilde we nog gaan bungeejumpen maar dat is echt een zware tegenvaller hier want bungeejumpen mag niet meer in Ecuador en het was meer een soort swing, hiervoor hebben we dan ook vriendelijk gepast. De echte bungeejump word gemaakt in Cuzco, nog even wachten op echte actie dus!
Vandaag hadden we een actieve TOPDAG, we begonnen met een raftingtocht gezellig in een boot met een vent die geen ritmegevoel had en geen zin had om mee te doen. Daarna hebben we een canoying gedaan, aan een touwtje vast door de watervallen abseilen, supertof!! En onderverwachts hebben we ook nog kunnen schommelen bij de Casa del Arbol (dit staat op het lijstje van 15 keer doodenge activiteiten op vakantie)
Deze dag hebben we afgesloten met een heerlijke, lokale Zwisterse kaasfondue.

Tot slot nog enkele feitjes over Ecuador en ons:
- We zijn hier helemaal op onze plek want wij kunnen tegenwoordig grappen maken in het Engels, Spaans en zelfs in het Nederlands vinden de lokale mensen het grappig.
- Schoenen poetsen kan in Quito op elke hoek van de straat
- Een kaartje via de DHL naar Nederland sturen kost 80 dollar per kaart, houdoe en bedankt!
- Ecuadorianen kennen geen schaamte en roggelen er flink op los op straat en kitsen het gewoon uit naast je voeten zonder pardon
- Een kakkerlak in je lodge is geen uitzondering in de jungle, er zat zelfs een dikke tarantula in het eetgedeelte boven ons hoofd te bungelen.
- We maken elke dag wel een weddenschap over de domste dingen, iemands leeftijd, nationaliteit of het bedrag van de rekening bijv.
- Vamos Willy was de beste grap van de week, de hele groep nam hem over in de jungle en Willy was de beste bootbestuurder ever!
- We hebben in minder dan een maand al 21 bussen, 7 taxi's en 15 bootritten achter de rug!

De volgende update komt vanaf het strand want daar vertrekken wij morgen naar toe, we are gonna party and party and party!!!

Hasta luego y besos!
Stay cool, stay clean!

• 11 Augustus 2015 - 09:41

Kim:

Schitterend verhaal en prachtig foto's! Groetjes vanaf de camping! Kim

• 11 Augustus 2015 - 14:34

Geertje:

Hallo meiden,

Mooi verslag van jullie jungle avonturen. Ook de foto's zijn heel mooi, al krijg ik bij sommige wel de kriebels. En Maike, ben je met al die busreizen al door de voorraad Primatour heen?
    Geniet van het strand de komende dagen en je weet het: kgu en ntz.

Liefs,
    mamski / Geertje

• 13 Augustus 2015 - 11:03

Anne:

Wat een heerlijk verhaal! Jullie zijn lekker actief, top!
    Hele gave foto's!
    Die schommel vind ik wel heulll heftig hoor.
    Geniet ervan aan het strand!
    Liefs!