Met sollies slingeren in Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mini en Steph - WaarBenJij.nu Met sollies slingeren in Peru! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Mini en Steph - WaarBenJij.nu

Met sollies slingeren in Peru!

Blijf op de hoogte en volg Mini en Steph

26 September 2015 | Peru, Cuzco

Joehoeee!

Wij zijn nog in leven en nee we zaten niet in Chili maar in Peru. We hebben niks van de aardbeving meegekregen toch allemaal bedankt voor de bezorgdheid.

Onze nieuwe tocht door een nieuw land begon in het noorden aan de kust in Mancora. Hier kwamen we oververmoeid aan en vlogen alle lokale tuctucbestuurders op ons af maar wij gingen eigenwijs lopen. Na een paar dagen aan het strand te hebben gehangen zijn we richting Chachapoyas gegaan, na alweer een lange dag reizen kwamen we in een hostel aan toen Steph d´r Ipod was vergeten in de bus en we teruggingen naar de busterminal kwamen we erachter dat er 3 verschillende busterminals waren en weer terug naar het hostel kwamen we er ook achter dat er duuzend verschillende backpackershostel bestaan. Dus na een uur rondgereden in 10 verschillende taxi´s konden we eindelijk tukken. Vanuit Chachapoyas hebben we de ruines in Kuelap bezocht. Volgens onze gids zou het daar vol zitten met gevaarlijke lama´s maar wij hebben er maar 1 gespot van ongeveer 1 kilometer afstand.

In Trujillo kwamen we in aanraking met 2 locals waar we gezellig de hele avond Pisco mee hebben gedronken. De volgende morgen was iets minder gezellig, we hadden een tourtje om half 11 staan die we bijna wilde cancellen omdat ons lichaam geterroriseerd was door de Pisco, voorlopig geen Pisco meer voor ons. We hebben ons dapper door de dag weten te slepen met een McDonalds lunchje voor ons terwijl de rest van de groep lekker een rijst met kippetje in een lokaal restaurantje zat te eten. De tour was overigens erg leuk en we hebben in het kustplaatsje Huanchaco een Peruaans hoogstandje meegemaakt namelijk een hondentrio recht voor ons neus (zie foto)!!

Na Trujillo ging ons bussie door naar Huaraz wat gelegen is midden in het Andesgebergte. Prachtig om te zien minder leuk om mee te maken! We hadden namelijk een bergklimtocht van 4 dagen geboekt maar die is ons iets minder bevallen. De eerste dag was het klimmen al behoorlijk zwaar maar na een nacht in een lekkende tent, ijskoud en slapen op de harde ondergrond was het feest over en besloten we ermee te stoppen omdat we die dag eigenlijk nog even 10 uur zouden moeten lopen en daarbij 900 meter omhoog moesten klimmen. Toen konden we lekker weer 5 uur lang alleen teruglopen zonder gids naar de startplek waar niemand wist dat wij terug zouden komen en moesten we maar hopen dat we nog op tijd waren voor de bus terug naar Huaraz. Huilen stond ons nader dan het lachen maar we hebben het overleefd, terug in Huaraz hebben wij twee dagen in een hotel doorgebracht met spaanse nagesynchroniseerde films en warme douches!

Daarna zijn we Joran van der Sloot op gaan zoeken in Lima, helaas bleek hij ergens in de bergen in prison te zitten (baalmomentje). In Lima hebben we lekker de toeristische dubbeldekkerbus meegemaakt en een bezoek gebracht aan het Bierhaus, echt iets voor ons! In het hostel kwam de Peru Hop bus in ons leven, de backpackersbus met tours door Peru die we uiteindelijk hebben geboekt en de rest van Peru mee hebben gereisd. Super veel gezellige mensen in een bus met prachtige tours onderweg. Zo zijn we gestopt in Paracas waar we een bezoek hebben gebracht aan de Mini Galapagos eilanden, dit viel voor ons een beetje tegen. Daarna gestopt in Huacachina voor een sandbuggy en sandboarding tour. Om een idee te geven, Huacachina ligt letterlijk in het midden van een grote desert, klein stadje met een oase! Dit was ontzettend gaaf en een van de vetste ervaringen in Peru. Daarna hebben we de prachtige Nazcalijnen vanaf een uitkijktoren mogen spotten, we zagen net een lijntje met wat kiezeltjes.. Toen was het tijd voor de Colca Canyon, de derde diepste canyon van de wereld! Dit keer hadden we maar gekozen voor een tour met een bus in plaats van een trekking, ook dit was weer een fantastische ervaring! Nu op naar de Machu Picchu wat toch wel een van de hoogtepunten van Peru is. Aangekomen in Cusco eerst even een paar dagen weer acclimatiseren want Cusco ligt vrij hoog. Na een dag uitgebreid onderzoek naar verschillende tours en touroperators hadden we uiteindelijk met twee Ierse boys de Jungle Trail geboekt maar wel de 3 daagse versie want acht uur lang lopen op een dag gaan Maike en Stephanie voorlopig niet meer doen. De Jungle Trail bestond uit veel
busjes en taxi´s, mountainbiken van 4600m naar 1900m hoogte (dus pijn aan de bips), raften, ziplinen ondersteboven als spiderman maar ook normaal, een wandeltochtje langs het spoor en terug met de NS en als hoogtepunt een bezoekje aan de Massoe Piessoe. Dit was echt een geslaagde en geweldige trip jammer dat een van de Ierse boys graag smakte op zijn eten wat onze eetlust een beetje bedierf. Wederom hadden we weer een fantastische gids, dit keer was hij ongeveer net zo groot als de zanger van Velzen en gaf hij nooit antwoord op je vraag maar lachen deed ie om alles. Nu staat er een partyweekend voor de deur en vertrekken we zondag richting Bolivia, nieuw land, nieuwe avonturen!

Ook hebben wij weer wat feitjes verzameld over Peru:
- Wanneer je uit een (nacht)bus komt wordt je hier letterlijk doodgegooid met taxi, taxi, taxi, taxi, tour, tour, taxi, taxi, hostel en nog een taxi.
- Peru kent veel meer straatvuil en afval dan Ecuador maar de landschappen zijn hier veel afwisselender
- Als je niks hebt te doen, zet ergens in Peru of Ecuador maar een centrum op voor straathonden want hier stikt het er echt overal van (heel zielig dus stort op giro 555)
- Drankcontroles voor automobilisten zijn hier vrij apart, gewoon een keertje blazen in het gezicht van meneer Agent
- Overigens zijn de meeste politieagenten hier vrouwen
- Aan opticiens hier geen gebrek, alleen Trujillo kent er al een stuk of 1000
- In de nachtbussen komt er altijd iemand rond met een camrecorder uit het jaar 0 om iedereen te filmen, wij maken er een hobby van om zo lelijk mogelijk erop te staan!
- De inhoud van onze originele backpack is inmiddels ietsjes geslonken want in de Peruaanse laundry is het niet altijd gewoon dat je alles terugkrijgt. Er lopen nu waarschijnlijk wat Peruaanse vrouwtjes in ons favoriete ondergoed, broekkies en shirtjes!
- Last but not least: een kappertje in Peru kost 8 sollies (net 2 euro) en ze pakken je staart vast en knippen maar!!

Houdoe en bedankt!
XXXXXX

• 26 September 2015 - 23:18

Tonnie:

Mooi verhaal over jullie reisavonturen in Peru. Ook fijn dat de NS in Peru beter op tijd rijdt dan in Nederland, anders zaten jullie nu nog bij de Machu Picchu ;-). Veel plezier en geniet ook in Bolivia van jullie reis.

xxxxxx
    Tonnie

PS staan jullie zo lelijk op de foto van de bus, dat de foto niet geladen kan worden? Dat kan ik me toch echt niet voorstellen

• 29 September 2015 - 08:00

Ed En Ria Stock:

Weer een geweldig verhaal. Heerlijk om te lezen. Genieten dames!

• 13 Oktober 2015 - 16:25

ANNE MARIE:

WAT EEN HEERLIJKE VERHALEN OM TE LEZEN EN WAT MAKEN JULLIE VEEL MEE.
    GENIET VERDER VAN DE VELE MOOIE DINGEN DIE JULLIE TE ZIEN KRIJGEN
    DAN KUNNEN WIJ VAN JULLIE VERHALEN GENIETEN.

GROETJES ANNE MARIE EN COR