Zon, zee, strand en de Galapagos! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Mini en Steph - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en de Galapagos! - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Mini en Steph - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en de Galapagos!

Blijf op de hoogte en volg Mini en Steph

28 Augustus 2015 | Ecuador, Cuenca

Hola vrinden!

Hier zijn we weer met een fantatische update! Na 6 weken zijn wij nog steeds beste vrinden en geen ruzie gemaakt.

Na veel activiteit in Banos zijn we vertrokken naar de kust. Hier hebben we vrij lang over gedaan (20 uur in 4 verschillende bussen).
Begonnen met drie dagen Canoa, een klein leuk surferstadje! Hier verwachtten we veel zon, helaas was die er niet en zijn we beide toch onwijs hard verbrand de eerste dag. Een poging tot surfen zat er de dag erna ook niet in en hebben de overige dagen onder een parasol op het strand gelegen. Aan de kust hebben we ook nog een bezoek gebracht aan Puerto Lopez waar we met een boottocht walvissen hebben gespot!

Daarna was het tijd voor Crazy Montanita!! In een onwijze partymood gingen we de eerste dag vroeg op pad voor een ruige party met alcoholische versnapperingen. Het was jammergenoeg zondag dus rustdag, bummer!! Overigens stikt het in Montanita van de zandvliegen en muggen die ons Nederlands bloed ook wel lekker vonden, helemaal lekgestoken zijn we! Tijdens de tweede poging om helemaal los te gaan viel de stroom in de hele stad even uit toen we net lekker aan de rumcola zaten op het strand met wat locals. Wat volgens iedereen het echte crazy Montanita zou moeten zijn hebben wij niet echt meegemaakt, of wij crazy hollanders zijn meer fiesta gewend of we zaten net in een rustige week.. Joost mag het weten! Ondertussen hadden we de Galapagos tour ook geboekt en was het na alle gekkigheid aan het strand tijd voor wat natuurpracht en praal.

Vorige week zijn we vanuit Guayaquil vertrokken naar de Galapagos eilanden. Hier hadden we een vijfdaagse boottour geboekt op de New Flamingo. We kwamen eindelijk in een groep van onze leeftijd en gezellige mensen terecht. Helaas hebben we altijd een kneus in de groep, dit keer een betweterige Amerikaan. Elke dag varen naar een ander (gedeelte van een) eiland met nog helderder blauw water en wit zand. Aan land gekomen op lavaland, zandstrand of kiezelstenen om daarna een wandeling over het eiland te maken. Elke dag uitgebreid gesnorkeld tussen de haaien, zeeschildpadden, duizend verschillende tropsiche vissen, zeesterren, roggen, rode krabbetjes, pelikanen, pinguins en hoogtepuntje zelfs twee keer spelend gezwommen met zeeleeuwen en zeehonden. ZO GEWELDIG! Daarnaast ook nog elke dag kunnen genieten van een prachtige zonsop- en ondergang, dolfijnen en zeeleeuwen die mee zwemmen naast de boot, uitgebreide maaltijden en snacks, rumcolaatjes op de boot en spelletjes met de groep. De zee kan best ruig zijn en Maike heeft daarom 24/7 aan de Primatour gezeten, de beste vriend in elke situatie. We hebben hier menigmaal een ultiem geluksmoment meegemaakt!!! (ontelbaar veel bery's)
Ons hutje op de boot viel ietsjes kleiner uit dan we op de foto hadden gezien, met z'n tweeen lopen lukte niet en moest een van ons eerst even op de gang wachten en 's nachts hadden we een lekkere gaslucht van de motor die onder ons lag te ronken. Maar al met al mocht dit de pret absoluut niet drukken, echter had de wc niet zoveel druk en heeft dit ervoor gezorgd dat we letterlijk alles nu van elkaar hebben gezien (6 bery's en een zeekomkommer).
Na de boottocht hadden we nog twee dagen op het eiland Santa Cruz en hadden we nog een boottour gemaakt naar Santa Fe, magische tropisch eiland met haaien en zeeschildpadden rondom. Ditmaal hadden we iets minder getroffen met de groep: een roggelende opa, idiote en schreeuwende snorkellende mensen die niet begrijpen dat je rustig moet doen als je een zeeleeuw ziet, jengelende kinderen en jawel weer een betweterige amerikaan. Gelukkig hadden we op het einde nog wel enkele walvissen kunnen spotten!

Vandaag hebben we weer een heerlijke reisdag achter de rug, taxi, bus, boot, bus, vliegtuig, taxi, bus en taxi en zitten we op dit moment in Cuenca. Net hopeloos naar een sushirestaurant opzoek geweest maar zonder resultaat. In Cuenca doen we even de benodigde wasjes en bedrust voordat we doorgaan naar Peru!

Enkele feitjes om de dag weer mee af te sluiten:
- Wat wij verstaan onder een heerlijk ontspannen thermaalbad is in Banos gewoon een vies pisbad vol met oude starende mensen en kinderen.
- In Canoa hadden we een heerlijk hostel aan het strand voor maar 6 dollar per nacht met een hond als bodyguard bij ons strandlakentje
- Willempie hebben we nog nooit in levende lijve gezien maar we hebben wel de hand geschud met de Ecuadoriaanse president Rafael
- Happy cookies en brownies vliegen je om de oren in het crazy Montanita
- Onze gids Alfonso op de Galapagos had prachtige bijdehande teksten zoals Told you, In 1998 the gouvernment decided to blabla but then the tourist came.
- Op de laatste avond werden onze imitaties van Alfonso ook weer hilarisch gevonden door de groep
- Rene snurkt harder dan 23748092384 zeekoeen bij elkaar dus onze wegen zijn momenteel gescheiden
- Het leven als een backpacker is soms erg zwaar, zo was onze badkamer in het hostel gister nog groter als de hele hut op de boot bij elkaar
- Tijdens deze reisverslagen schrijven liggen wij zelf helemaal dubbel
- De minions is zelfs in het Spaans hilarisch, dit hebben wij ervaren in de bioscoop in het saaie Guayaquil
- In totaal hebben we tijdens deze reis al 102 uur op de boot gezeten, 21 uur in het vliegtuig en 76 uur in de bus.

Aju paraplutjes!

ps. voor wat kijkplezier en een bijtende zeeleeuwpuppy kijk even de volgende filmpjes: https://youtu.be/QQUofJntAVE , https://youtu.be/fI7KWEs7Hb4 en https://youtu.be/FDbd8tQCyhk

• 28 Augustus 2015 - 12:08

Han:

Leuk verslag,veel plezier op de rest van de trip,
    Groet. Bil

• 28 Augustus 2015 - 14:37

Jos En Carla:

weer een mooi verslag. Nu weten wij dat het goed gaat met jullie.

Jos en Carla

• 28 Augustus 2015 - 21:07

Geertje:

Zo te lezen hebben jullie echt een geweldige week op de Galapagos eilanden gehad. Filmpje van de zeeleeuw is en blijft mooi. Nu op naar héél veel bery's in Peru.

Groetjes,
    Ton

• 30 Augustus 2015 - 21:42

Nelly En Christ:

Leuke verslagen en foto,s . jullie vermaken je wel.
    groeten Nelly en Christ.

• 01 September 2015 - 20:04

Ed En Ria:

Bezige bijtjes! Stiekem toch een beetje jaloers!
    Geniet er van. Wel blijven schrijven hoor! Weer een hartstikke leuk verslag

• 07 September 2015 - 11:43

Jeanet De. Ruyte:

Jeetje Steph en vriendin .. Zie groen van jaloezie wat geweldig allemaal geniet ervan